Fontos linkek

Hasznos linkek minden egészségügyi dolgozónak, akik stílusos és minőségi orvosi ruházatot keresnek a PerličkaⓇ márkától.

Cikkek, tippek és információk egy helyen.

Cikkek listája

Méret táblázat

HOGYAN TALÁLKOZHATUNK

Ha nem vagy biztos benne, hogyan válaszd ki a megfelelő ruhaméretet, olvasd el az alábbi útmutatót, hogy a megfelelő méreteket megtaláld.

Javasoljuk, hogy egy olyan tükör előtt mérje meg magát, amelyben az egész alakját látja, így ellenőrizni tudja a szabó mérőszalagjának irányát. Ennek mindig vízszintes helyzetben kell lennie.

 veľkostná-tabuľka-zdravotnícke-oblečenie-perlička

AZ EGYES MÉRETEK MÉRÉSÉRE VONATKOZÓ UTASÍTÁSOK

A mellkas kerülete - a mérőeszközt a hónalj alá vezetjük a mellkas és a lapockák legnagyobb kiemelkedésén keresztül, amikor a mérőeszközt az ujj segítségével felemeljük.

Derékkörfogat - a derék legkeskenyebb pontján mérje meg, ha az alaknak a hasa kidomborodik, vezesse a mérőeszközt kissé előre a has legnagyobb részén keresztül. Férfiaknál a derekat ott mérje, ahol ténylegesen viselik.

Csípőkörfogat - mérje meg 18-20 cm-rel a derék alatt, vízszintesen a csípő legmarkánsabb részén.

Hát hossza - mérje meg a hetedik nyakcsigolyától a derékig, a bal kéz hüvelykujjával támassza meg a mérőeszközt, hogy a mérőeszközt a lapockáknál megemelje.

Hosszú ujjhossz - a törzs és a végtag (kar) találkozásától a csuklóaljzatig mérje, a kar a könyöknél megközelítőleg 30 fokos szöget zár be.

Vállszélesség - a vállgerinc mentén mérve a bal kar és a törzs találkozásától a jobb kar és a törzs találkozásáig, úgy, hogy a skála a nyakon túlhaladva körülbelül a hetedik nyakcsigolya magasságában a nyaknál haladjon.

A nadrág külső hossza - a nadrág derékszíj felső részétől a nadrág alsó széléig az oldalvonal mentén (külső varrás) mérve, az alsó szélnek majdnem a mezítlábas szőnyeget (padlót) kell érintenie.

A nadrág belső hossza - az ágyéktól a nadrág alsó széléig mérve.

 

HA NEM TUDJA BIZTOSAN, HOGY MELYIK RUHAMÉRETET SZERETNÉ, KÉRJÜK, LÉPJEN KAPCSOLATBA VELÜNK, SZÍVESEN ADUNK TANÁCSOT.

*Az alábbi táblázat az Ön tájékoztatására szolgál. Egyes speciális szabású és anyagú termékeknek saját specifikus táblázatuk van, amely közvetlenül a termék mellett található. Ebben az esetben kérjük, kövesse a közvetlenül a termék mellett található táblázatot.

 

#FORM[code=contact]#

Általános szerződési feltételek

 

Általános szerződési és felhasználási feltételek

 

  1. A webáruház üzemeltetője

A https://www.perlicka.hu/ internet címen elérhető webáruházat a(z)

PERLIČKA TN s.r.o.

 

Nyilvántartó Hatóság: Obchodný register Okr. súd Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 39642/R

Cégjegyzékszám: 52 719 791

Adószám: SK2121113159

Székhely: Bratislavská 121, 91305 Trenčín - Szlovákia

Telefon: +421 948 147 741

E-mail cím: perlicka@perlicka.hu

(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.

 

Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Fio banka, a.s.

Pénzforgalmi jelzőszám: SK73 8330 0000 0022 0309 1685

kód: FIOZSKBAXXX

 

  1. Ügyfélszolgálat

Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához panasszal, illetve egyéb kérdéssel:

 

2.1.          Telefonon

 

Munkanapokon: 7:00 – 15:30

Munkaszüneti napokon: Ünnepnapokon és hétvégén nem dolgozunk.

 

2.2.          E-mailben vagy a webhelyen keresztül elektronikus üzenetben

E-mail cím: perlicka@perlicka.hu

Üzenet: a webhely „Kapcsolat” menüpontja alatt elérhető üzenetküldési lehetőség.

Az ilyen úton érkező e-mailekre a Szolgáltató az érkezéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.

  1. Tárhelyszolgáltató (a továbbiakban: Tárhelyszolgáltató) adatai

 

Név: [Shoptet s.r.o.]

Székhely: [Dvořeckého 628/8, 169 00 Praha 6, Česká republika]

Telefon: [+420 604 600 444]

E-mail: [info@shoptet.cz ]

Weboldal: [https://www.shoptet.cz/]

 

  1. A magyar jog kikötése

 

4.1.          A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető Szolgáltató szolgáltatása Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar és az európai jog alkalmazandó, különös tekintettel a

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETÉRE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról (a továbbiakban: „Geo-blocking Rendelet”),

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),

- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,

- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,

- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre,

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre (a továbbiakban: „Ekertv”.),

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényre,

- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényre,

- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre,

- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendeletre,

- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. Rendeletre

 

4.2.          Jelen általános szerződési és felhasználói feltételekben (a továbbiakban: szerződési feltételek vagy ÁSZF) említett időpontok, időintervallum megjelölések a közép-európai idő (CET/UTC+1) szerint értendők.

 

4.3.          A jelen szerződési feltételekben említett munkanapok, munkaszüneti- és ünnepnapok alatt a magyar jog szerinti munkanapokat, munkaszüneti- és ünnepnapokat kell érteni.

 

4.4.          A jelen bekezdés rendelkezési nem érintik a Geo-blocking Rendelet területi és nyelvi megkülönböztetésre vonatkozó tilalmát. A webhelyet bárki használhatja és azon megrendelést kezdeményezhet, aki érti annak nyelvét, és elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, különös tekintettel a fizetési lehetőségekre és a szállítási feltételekre.

 

  1. Általános szerződési és felhasználói feltételek hatálya és alanyai

 

5.1.          Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webhely felhasználására, a webhelyen működő webáruházban megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak. A Szolgáltató köteles az ÁSZF-et oly módon hozzáférhetővé tenni, amely lehetővé teszi a Felhasználó számára, hogy tárolja és előhívja.

 

5.2.          A szerződés felei:

 

5.2.1.              A fent azonosított Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek eladója, szolgáltatások nyújtója.

 

5.2.2.              Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint a webhely weboldalait meglátogató személy. Felhasználó lehet minden jogképes természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi jogalanyokat is, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Ptk. szabályai szerint kötheti meg.

 

5.3.          A szerződési feltételek a webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és határozatlan időre szól.

 

  1. A távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésre vonatkozó általános tájékoztatás

 

6.1.          A webáruházban megrendelhető termékek, szolgáltatások lényeges tulajdonságairól a Felhasználó a megrendelést megelőzően a webhely termékek, szolgáltatások tulajdonságait leíró oldalain tájékozódhat.

 

6.2.          A szerződéskötés nyelve a magyar.

 

6.3.          A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

 

6.4.          Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül köteles visszaigazolni. Ha a visszaigazolás nem érkezik meg Felhasználóhoz 48 órán belül, akkor Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

 

6.5.          A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.

 

6.6.          Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így az nem áll rendelkezésre nála.

 

6.7.          Felhasználó a megrendelés elküldése előtt a megrendelés lépései során tájékoztatást kap az aktuális fuvarozási díjakról (szállítási költségekről) és esetleges fuvarozási, szállítási korlátozásokról, valamint a lehetséges fizetési módokról.

 

6.8.          A szerződési feltételeket és a jogszerű tájékoztatáshoz szükséges dokumentumokat Felhasználó a megrendelésének e-mail útján történő visszaigazolásához csatolt dokumentumként megkapja, a megrendelésének beérkezésekor aktuális tartalommal. Ezen felül a szerződési feltételeket és tájékoztatókat Felhasználó a webhelyről menthető formátumban letöltheti és/vagy kinyomtathatja, valamint az aktuális állapotában mindig elérhető a webhelyen.

 

  1. Regisztráció

 

7.1.          A regisztráció ingyenes.

 

7.2.          A regisztrációt a Felhasználó a webhelyen található a „regisztráció” feliratú gombra kattintással, ezt követően a megjelenő adatlap kitöltését követően, a jelen szerződési feltételek elfogadásával és az adatkezelési nyilatkozat bejelölésével, végül a „regisztráció” feliratú gombra kattintással hajthatja végre.

 

7.3.          Az érvényes regisztrációhoz a Felhasználónak valós adatokat és elérhetőségeket kell megadnia. Amennyiben megállapítást nyer, hogy valótlan adatokkal történt a regisztráció, a Szolgáltató jogosult azt törölni. Utóbbi esetben a Szolgáltatót nem terheli felelősség az esetleges következmények miatt.

 

7.4.          Szolgáltató az érvényes regisztrációt is törölheti a következményekért való felelőssége nélkül, amennyiben a törölt Felhasználó rosszhiszeműen használta fel a webhelyet, vagy más módon megszegte a jelen szerződési feltételeket.

 

7.5.          A regisztráció fenti okokból történő, Szolgáltató általi törlése a mindkét Fél által már teljesített megrendeléseket nem érinti. Ugyanilyen okból történő törlés esetén, amennyiben a Szolgáltató még nem kezdte meg a teljesítést akkor egyoldalúan eldöntheti, hogy teljesíti-e azt, feltéve, hogy a törlés oka ezt nem akadályozza. Amennyiben a fenti okokból nem teljesíti a megrendelést és a Felhasználó már fizetett, a Szolgáltató visszafizeti a Felhasználó által fizetett összeget. Ha a Felhasználó törlés okát jelentő magatartása kárt okozott a Szolgáltatónak, utóbbi jogosult visszatartani a kár összegét a visszafizetés összegéből.

 

7.6.          A Felhasználó a regisztrációjának törlését bármikor kezdeményezheti a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel, melyet a Szolgáltató késedelem nélkül, haladéktalanul – de legfeljebb 10 naptári napon belül – végrehajt.

 

7.7.          A regisztráció törlését teheti szükségessé a Felhasználó – regisztráció céljából kezelt – személyes adatainak törlését eredményező, vagy ilyen célú felhasználását megtiltó összes adatkezeléssel kapcsolatos kérelme. Ezekről Felhasználó bővebben az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.

 

7.8.          A regisztráció Felhasználó fentiek szerinti kérelmeire történő törlése nem érinti az általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.

 

  1. A vételár meghatározása

 

8.1.          A termékek, szolgáltatások aktuális árairól a Felhasználó a webáruház termékek, szolgáltatások tulajdonságait bemutató oldalain tájékozódhat.

 

8.2.          A termékeknél, szolgáltatásoknál feltüntetett vételárak bruttó fogyasztói árak, tehát minden terméknél a fizetendő nettó vételár általános forgalmi adóval megnövelt teljes összege látható.

 

8.3.          A vételár mindig az ár feltüntetésnél megjelölt pénznemben értendő.

 

8.4.          Az árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.

 

8.5.          Szolgáltató csomagolási költséget nem számít fel.

 

8.6.          A megrendelések visszaigazolásában mindig a ténylegesen fizetendő bruttó fogyasztói ár és az esetleges egyéb költségek is teljes, fizetendő összegükben szerepelnek.

 

8.7.          A webáruház weboldalain látható termékek, szolgáltatások árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja. Az árváltozás a már megrendelt termékek, szolgáltatások árát nem befolyásolja.

 

8.8.          Amennyiben hibás ár szerepel a webáruházban, – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves árra – akkor, a hibás áron történő visszaigazolás hiányában a Szolgáltató nem köteles a terméket, szolgáltatást hibás áron értékesíteni. Szolgáltató a hibás áron történt megrendelést követően felajánlja a Felhasználó számára a termék, illetve szolgáltatás valós áron történő értékesítését. Amennyiben Felhasználó ezt nem fogadja el, indokolás nélkül jogosult elállni a megrendelésétől. Hibás áron történő visszaigazolás esetén is megilleti a szerződés megtámadásának joga (pl. annak feltűnő értékaránytalanságára, vagy tévedésre tekintettel).

 

  1. A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés létrejötte

 

9.1.          A termék kiválasztása

 

9.1.1.        A Felhasználó a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain ismerheti meg a termékek lényeges tulajdonságait.

 

9.1.2.        A megrendelni kívánt termék adatlapján található „kosárba” feliratú gombra kattintással virtuális kosárba helyezheti a terméket a Felhasználó.

 

9.1.3.        Amennyiben a Felhasználó több terméket kíván megrendelni, a fentiek szerint eljárva több terméket helyezhet a kosárba.

 

9.1.4.        Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, a Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll a Felhasználó rendelkezésére (elérhetőségek: fentebb az „Ügyfélszolgálat” cím alatt).

 

 

9.2.          A megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte

 

9.2.1.        Felhasználó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le, az alábbiak szerint.

9.2.2.        A megrendelés leadásának nem feltétele a regisztráció.

 

9.2.3.        Felhasználó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a fejlécen található „Kosár” feliratú gombra kattintva megtekintheti a kosár tartalmát. Az ikon mellett látható továbbá a megrendelni kívánt termékek darabszáma, valamint azok teljes vételára.

 

9.2.4.        A kosár tartalmát mutató oldalon a Felhasználónak lehetősége van a kiválasztott termékek darabszámát jelölő szám átírásával a kívánt darabszámon módosítani, illetve az „X” karaktert ábrázoló ikonra kattintással a kosárból ki is veheti az adott terméket.

 

9.2.5.        Ezt követően a „Folytatás” feliratú gombra kattintást követően a szállítási, valamint fizetési mód kiválasztása szükséges.

 

9.2.6.        A „Folytatás” feliratú gombra kattintva a név, perlicka@perlicka.hu, +421 948 008 556, számlázási adatok megadása szükséges.

 

9.2.7.              Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

 

9.2.7.1.        A hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatok bevitelekor a megrendelés folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.

 

9.2.7.2.        A regisztrált Felhasználó a személyes adatait a megrendelés folyamatában a megrendelésre vonatkozóan módosíthatja. A regisztrációs adatait a webhelyre belépést követően a sematikus emberalakot ábrázoló ikonra kattintással megjelenő személyes profiljának oldalán van lehetősége módosítani.

 

9.2.7.3.        A kosár tartalma, megrendelés adatai, paraméterei bármikor ellenőrizhetők, változtathatók, vagy akár törölhetők a megrendelés elküldéséig, a megrendelés folyamatában fentiek szerint megjelenő oldalakon visszalépéssel és az adatok módosításával, újabb bevitelével az ÁSZF jelen fejezetének eddigi pontjaiban írtak szerint. Visszalépésre a böngésző visszalépés gombjára kattintással, illetve a webáruház megrendelés lépéseit mutató oldalainak tetején látható folyamatábrán megnevezett megrendelési fázisokra kattintva van lehetőség.

 

9.2.8.              Felhasználó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges adatbeviteli hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására vonatkozó nyilatkozat bejelölésével és a „Megrendelés elküldése” feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.

 

9.2.9.              Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően azt automatikus e-mail útján haladéktalanul visszaigazolja Felhasználónak, az általa online megrendelése során megadott perlicka@perlicka.huére. A visszaigazolás tartalmazza a Felhasználó által fizetendő vagy online fizetés esetén fizetett teljes összeget. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekintendő a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (tehát az e-mail fiókjába történő beérkezéssel). A megrendelés itt írt visszaigazolásával még nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés, ez a visszaigazolás Szolgáltató részéről még nem számít a megrendelés elfogadásának.

 

9.2.10.         A megrendelések feldolgozása minden munkanapon közép európai idő szerint a honlapon közzétett időben történik. Amennyiben a megrendelés a fenti időintervallumon kívül érkezik a Szolgáltatóhoz, azt a beérkezést követő első feldolgozási időszak kezdetén – előre fizetés esetén a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára érkezésének időpontját követő első feldolgozási időszak kezdetén – kell a Szolgáltatóhoz érkezettnek tekinteni és attól az időponttól számított 24 órán belül kerül feldolgozásra.

 

9.2.11.         A megrendelés feldolgozása megkezdését követően Szolgáltató – megrendelés elfogadása esetén – e-mail útján tájékoztatja Felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A termék megvásárlására vonatkozó szerződés a Szolgáltató erről szóló e-mail üzenetének a Felhasználóhoz történő megérkezésével jön létre.

 

9.2.12.         A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét a megrendelés beérkezésére vonatkozó visszaigazolás és a megrendelés elfogadására vonatkozó visszaigazolás tartalmának ellenőrzésére. Ha bármelyik visszaigazolás tartalma a megrendelés tartalmától eltér, és az eltérést a megrendelő Felhasználó a visszaigazolás kézhezvételét követő 24 órán belül nem kifogásolja, illetve, ha a visszaigazolás kézhezvételét követően fizetést teljesít, akkor a szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó. Az eltérő tartalmú visszaigazolás Szolgáltató felé történő jelzését követően a Szolgáltató a jelzést megvizsgálja, indokolt esetben korrigálja a megrendelést.

 

9.3.          A regisztráció Felhasználó megrendelését követő kérelmére történő törlése nem érinti az általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.

 

9.4.          Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését kéri, vagy azok ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja a megrendeléstől való elállási szándékáról.

 

  1. A megrendelés utólagos korrigálása

 

10.1.      Amennyiben a Felhasználó változtatni szeretne a már leadott megrendelésén, vagy helytelen adatokat adott meg, azt mielőbb jeleznie kell az ügyfélszolgálati elérhetőségeken. Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg, hogy a teljesítés megkezdése előtt a Szolgáltató korrigálhassa a megrendelést.

 

10.2.      A megrendelés korrigálása esetén a Szolgáltató a megrendelésről új visszaigazolást küld a módosított tartalommal, melynek értelmében a módosításnak megfelelően jön létre, illetve – a már korábban elfogadott hibás megrendelés esetén – módosul a vásárlásra vonatkozó szerződés.

 

  1. Fizetési feltételek

 

11.1.      Lehetséges fizetési módok:

 

11.1.1.    Banki átutalással történő előre fizetés:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó kiválaszthatja ezt a fizetési módot. Az átutalás teljesítéséhez szükséges adatokat a megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mail tartalmazza.

 

Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe. Az átutalás teljes összegének megérkezéséig nem áll módunkban a megrendelt terméket átadni kiszállításra.

 

 

11.1.2.    Online bankkártyás előre fizetés:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiválasztott, online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.

Az online bankkártyás fizetési szolgáltatást a(z) GOPAY a.s. biztosítja. A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával fizethet.

 

A bankkártyával történő fizetés során a fizetéshez használt bankkártya adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül annak weboldalára. Az online bankkártyás fizetést biztosító szolgáltató nem osztja meg a bankkártya adatokat a Szolgáltatóval.

 

Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket a Felhasználó megismerhet a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.

 

Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe.

 

 

11.1.3.    Online fizetési szolgáltatással történő előre fizetés:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott, online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.

 

Az online fizetési szolgáltatást a(z) GOPAY a.s. biztosítja. A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával vagy a fizetési szolgáltatónál vezetett számláról fizethet.

 

Az online fizetés során a fizetéshez használt adatait, illetve a bankkártya adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül annak weboldalára. Az online fizetési szolgáltató nem osztja meg az adatokat a Szolgáltatóval.

Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.

Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe.

 

 

11.1.4.    Utánvétel kiszállítás esetén:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiszállítással történő kézbesítési mód esetén kiválasztott, utánvétellel történő fizetés. Felhasználó a kézbesítéskor a futárszolgálat munkatársánál készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.

A futárszolgálatnál történő fizetés további feltételeiről a(z) GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a cég online felületén.

 

 

11.1.5.    Utánvétel átvételi pont esetén:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott a(z) Bratislavská 121, 91305 Trenčín, Szlovákia átvételi pontra történő kézbesítéssel, utánvétellel történő fizetés.

 

Felhasználó a kézbesítéskor az átvételi pontnál készpénzzel vagy a kiválasztott üzlettől függően bankkártyával fizethet.

Az átvételi pontnál történő fizetés további feltételeiről az átvételi pontot biztosító vállalkozás szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a fent megjelölt vállalkozás online felületén.

 

11.1.6.    Utánvétel csomagautomata esetén:

 

A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott csomagautomatába kézbesítéssel, utánvétellel történő fizetés.

 

Felhasználó a kézbesítéskor a csomagautomatánál bankkártyával fizethet.

A csomagautomatánál történő fizetés további feltételeiről a(z) GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a vállalkozás online felületén.

 

 

11.2.      Amennyiben Szolgáltató a már kifizetett megrendelést a saját érdekkörében felmerült oknál fogva mégsem tudja teljesíteni, az akadály felmerülésétől számított 14 napon belül a Felhasználó részére az általa a megrendeléssel kapcsolatban fizetett teljes összegetvisszatéríti.

 

  1. Teljesítési határidő és szállítási feltételek

 

12.1.      Teljesítési és szállítási határidő

 

12.1.1.         A megrendelt terméket a Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó által a megrendelés során megadott szállítási címre.

 

12.1.2.         A megrendelt, raktáron lévő termékeket 1–3 napon belül adjuk át a fuvarozónak, míg a nem raktáron lévő, készítés vagy méretre igazítás alatt álló termékeket legkésőbb 21 napon belül adjuk át a fuvarozónak. A fuvarozó ezt követően a lentebb jelzett határidőn belül kézbesíti a csomagot.

12.1.3.          

12.1.4.         Amennyiben a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a fentiek szerinti határidőn belül a megrendelést, akkor a teljesítési akadály beállásáról annak felmerülését követően haladéktalanul értesíti a Felhasználót.

 

12.2.      Fuvarozó:

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.

 

Cégjegyzékszám: 36624942

Adószám: SK2021797140

Székhely: Budča 1039, 962 33 Szlovákia

Telefon:  +421 45 52 42 500

E-mail cím: info@gls-slovakia.sk

 

Fuvarozó a feladástól számított 1-3 nap munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket Felhasználó részére.  A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános üzleti feltételek” dokumentum tartalmazza.

 

12.3.      Átvételi pontra kézbesítő:

 

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.

 

 

Cégjegyzékszám: 36624942

Adószám: SK2021797140

Székhely: Budča 1039, 962 33 Szlovákia

Telefon:  +421 45 52 42 500

E-mail cím: info@gls-slovakia.sk

 

(a továbbiakban: Fuvarozó).

 

Fuvarozó a feladástól számított 1-3 nap munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket a Felhasználó által kiválasztott átvételi pontra. A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános szerződési feltételek” dokumentum tartalmazza.

 

12.4.      Csomagautomatába kézbesítő:

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.

 

Cégjegyzékszám: 36624942

Adószám: SK2021797140

Székhely: Budča 1039, 962 33 Szlovákia

Telefon:  +421 45 52 42 500

E-mail cím: info@gls-slovakia.sk

 

gazdasági társaság (a továbbiakban: Fuvarozó).

Fuvarozó a feladástól számított 1-3 nap munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket a kiválasztott csomagterminálba.  A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános szerződési feltételek” dokumentum tartalmazza.

 

 

12.5.      A szállítás díja

A kiszállítás díjának a Felhasználó által fizetendő bruttó összegét a megrendelés elküldésének folyamata során ismerheti meg Felhasználó. A szállítás díja az alábbi kalkuláció alapján történik:

 

0 és 40.000 Ft közötti megrendelések esetén 2000 Ft szállítási költséggel számolunk.

40.000 Ft feletti megrendelések esetén ingyenes a szállítás.

 

12.6.      A termék átvétele

 

12.6.1.         Amennyiben a Felhasználó az általa megrendelt terméket indok nélkül nem veszi át a kézbesítés időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a Fuvarozó kézbesítésre irányuló többszöri kísérlete ellenére sem elérhető, úgy meghiúsul a kézbesítés, illetve átvételi pont vagy csomagautomata kézbesítési mód kiválasztása esetén, a megrendelt terméket a kiválasztott átvételi pontnál vagy csomagautomatánál nem veszi át az átvételre biztosított időn belül – a Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni. Ez esetben, amennyiben a Szolgáltatóhoz visszaérkezik a termék és Felhasználó előre fizette a megrendelt termék vételárát, a vételárat a Szolgáltató – a tranzakció költségének levonását követően – visszafizeti. Amennyiben a szállítás díja nem számított bele a vételárba, az ilyen esetben – mely eset nem minősül az elállási jog gyakorlásának – nem kerül visszafizetésre.

 

12.6.2.         A megrendelt termék(ek) mennyiségét, épségét és szükséges dokumentumok (számla) meglétét még a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor ellenőrzi a Felhasználó, az esetleges kárt, hiányt, egyéb eltérést még akkor jelzi a Fuvarozó felé. Amennyiben a Felhasználó kézbesítéskor bármilyen sérülést, eltérést tapasztal a kézbesített terméken, a Fuvarozó a Felhasználó kérésére köteles tételesen átadni az árut és erről, valamint a terméken tapasztalt eltérésekről, sérülésekről a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. A szállítás közben a termékben keletkezett károkért elsősorban a Fuvarozót terheli a felelősség, ugyanakkor a Felhasználó felé a termék Felhasználó részére történő átadásának időpontjáig a Szolgáltató viseli az ezzel kapcsolatos kockázatot. Az átvételkor elvégzendő ellenőrzés Felhasználó általi elmulasztása ugyanakkor nem befolyásolja a Felhasználó szavatossági jogait és az indokolás nélküli elállási jogát sem, azokat ez esetben is ugyanúgy gyakorolhatja

 

 

  1. Hibás teljesítés, szavatosság, jótállás, elállási/felmondási jog[1]

 

13.1.      Hibás teljesítés

 

13.1.1.    Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék, illetve szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

13.1.2.    Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

13.1.3.    Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.

 

 

13.2.      Kellékszavatosság

 

13.2.1.    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

13.2.2.    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja (a lenti 13.2.3. pont szerinti kivétellel), illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

13.2.3.    Fogyasztónak minősülő Felhasználó és Szolgáltató közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a Felhasználó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

 

13.2.4.    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

 

13.2.5.    Fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. (Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.) Ugyanakkor Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

 

13.2.6.    Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

13.3.      Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – a fentebb írt kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

13.3.1.    Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

13.3.2.    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

13.3.3.    Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

 

13.3.4.    A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

 

13.3.5.    A gyártó, illetve a Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, illetve a Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

13.3.6.    Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

13.4.      Kötelező jótállás

 

13.4.1.         A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a fogyasztónak minősülő Felhasználó felé történő hibás teljesítés esetén a Szolgáltató bizonyos termékek értékesítése kapcsán jótállásra köteles és ezeknek a jogszabályoknak megfelelően jár el.

 

13.4.2.         A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében a Szolgáltató köteles a jótállási jegyet igazolható módon mellékelni. A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Az ezeken kívül eső termékek esetében nem áll fenn a jogszabály szerinti kötelező jótállási kötelezettség. Ezen termékek esetén jótállás időtartama a termék Felhasználó általi átvételének, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjától számított

  1. a) egy év, 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén,
  2. b) két év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén,
  3. c) három év, 250 000 forint eladási ár felett.

 

Ha a Felhasználó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Felhasználó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

13.4.3.         Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a vonatkozó kötelező jótállás időtartama alatt a vásárolt termék meghibásodik, a Felhasználó ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a fentebb „Kellékszavatosság” alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.

 

13.4.4.         Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a szavatossági jogok (kellékszavatosság vagy termékszavatosság) és a jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetők.

 

13.4.5.         Szavatossági igénye (kellékszavatosság vagy termékszavatosság) érvényesítésekor a szerződés megkötését a Felhasználónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Felhasználó bemutatja.

 

13.4.6.         A Szolgáltató a Felhasználó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

 

  1. a)a Felhasználó nevét, címét,
  2. b)a Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  3. c)a szerződés Szolgáltató általi teljesítésének időpontját,
  4. d)a hiba bejelentésének időpontját,
  5. e)a hiba leírását,
  6. f)szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogot,
  7. g)szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát (kivéve, ha nem tud nyilatkozni a szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor); továbbá
  8. h)ha Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát.

 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátani.

 

13.4.7.         Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Szolgáltatót.

 

13.4.8.         Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

13.4.9.         Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában Szolgáltató nem garantálja, hogy az áru bármely, a Felhasználó által elérni kívánt speciális célra alkalmas. A Szolgáltatónak jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni szakszervizzel. Abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a Felhasználót terheli. Nem terjed ki a Szolgáltató jótállási kötelezettsége azokra az esetekre, ha a terméket arra illetéktelenek szétszerelték, burkolatát megbontották vagy felnyitották, szerkezeti felépítését megváltoztatták, továbbá azon meghibásodásokra, amelyek:

- helytelen beszerelésből,

- a nem rendeltetésszerű használatból,

- a helytelen üzembe helyezésből,

- az előírt karbantartás elmulasztásából,

- rongálásból keletkeztek.

 

Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

13.4.10.     A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Felhasználó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Felhasználó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

13.4.11.     Kijavításra vagy - a 13.4.7 bekezdés szerinti esetben - a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

 

  1. a)a fogyasztó nevét és címét,

 

  1. b)a dolog azonosításához szükséges adatokat,

 

  1. c)a dolog átvételének időpontját, továbbá

 

  1. d)azt az időpontot, amikor a fogyasztó a dolgot átveheti.

 

Az átvételi elismervényre vonatkozó kötelezettségek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.[2]

 

13.4.12.     Ha meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.

 

13.4.13.     Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Felhasználó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Felhasználó nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.

 

13.4.14.     Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.

 

13.4.15.     A 13.4.9 és 13.4.11 bekezdések előírásai a fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

 

 

 

13.5.      Elállási/felmondási jog

 

13.5.1.         Fogyasztónak minősülő Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a szerződés teljesítése megkezdődött, a Felhasználó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

 

13.5.2.    Az elállási és felmondási határidő

A Felhasználó elállási vagy felmondási jogát a következő határidőkön belül gyakorolhatja:

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a Fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
  2. b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a Fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
  3. c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a Fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
  4. d) valamint a), b), és c) pontok esetében a Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

13.5.3.    A szolgáltatások tekintetében Felhasználót nem illeti meg az elállási jog, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

13.5.4.    Ha Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére. Az elállási/felmondási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban.

Felhasználó az elállási jog gyakorlásához felhasználhatja 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet II. melléklete szerinti, illetve a következő nyilatkozatmintát is: 

 

 

--

Elállási/felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:
Postacím:
E-mail: 

 

Alulírott …………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás/ok nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

 

Szerződéskötés / termék átvételének időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

--

13.5.5.    A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási/felmondási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.

 

13.5.6.    Egészségvédelmi vagy higiéniai okokból zárt csomagolású áru és lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Felhasználó a csomagolást felbontotta  a Felhasználó nem gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát. A higiéniai csomagoláson kívüli, további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog gyakorlását. A higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.

 

13.5.7.    A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés közvetlen költsége Felhasználót terheli. Az áru visszajuttatása történhet személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés után. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg az árut kifuvarozták a Felhasználónak, a Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Felhasználó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

 

Az elállás/felmondás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az elállás/felmondás elfogadásától számított 14 napon belül. Termékre vonatkozó elállás esetén Szolgáltató az elállással érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is, szolgáltatásra vonatkozó elállás esetén az elállással érintett szolgáltatás vételárát köteles visszatéríteni Felhasználó részére.

 

13.5.8.    A Felhasználó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel

 

13.5.9.    Felhasználó nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát:

 

  1. a)szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Felhasználó számára, csak akkor, ha a teljesítés a Felhasználó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Felhasználó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a Szolgáltató maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. b)olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a Felhasználó elállási vagy felmondási jogának gyakorlására rendelkezésére álló idő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c)olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
  4. d)romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
  5. e)olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f)olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
  7. g)olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. h)h) - a 5.9 bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. i)lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Felhasználó a csomagolást felbontotta;
  10. j)hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. k)nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. l)lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. m)a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási és felmondási jogát, továbbá a Szolgáltató a rendelés visszaigazolást küldött a Felhasználó részére.

 

13.5.10.     A fenti 13.5.8 bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a Felhasználót megillető elállási és felmondási jog a Felhasználó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy árukra kiterjed.

 

13.5.11.     A fenti 13.5.8 bekezdés a)-c) és e) pontjában meghatározott esetekben a Felhasználó gyakorolhatja elállási és felmondási jogát, ha a szerződést a kereskedelemről szóló törvényben meghatározott üzleten kívüli kereskedés vagy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés keretében kötötte meg.

 

13.6.      Az elállás/felmondás joghatásai

 

13.6.1.    Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási/felmondási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, termékre vonatkozó jótállás esetén ideértve a termék Felhasználóhoz történő fuvarozásának költségét is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

13.6.2.    Felhasználó köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási/felmondási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Felhasználó viseli.

 

13.6.3.    Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ez a rendelkezés csak a higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében értelmezhető.

 

13.6.4.    Ha a Felhasználó kérte, hogy az elállási/felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Felhasználó köteles megtéríteni Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

 

  1. [A megjegyzések moderálása

 

14.1.      Az értékelés vagy hozzászólás feltöltésével a Felhasználó hozzájárul, hogy annak a tartalmat moderálja, illetve akár módosítva vagy moderálva a Szolgáltató, mint a Weboldal üzemeltetője felhasználja.

 

14.2.      Az értékelés vagy hozzászólás feltöltésével a Felhasználó elfogadja és tudomásul veszi az alábbi hozzászólási alapelveket, és az értékelés vagy hozzászólás megírásakor ezeket betartja:

  1. a)A Felhasználó kizárólag a termék leírásával, annak használatával kapcsolatos információkat oszthat meg. Konkrét Megrendelés teljesítésével, kedvezményes ajánlatokkal összefüggő információk megosztása tilos.
  2. b)Az értékelés vagy hozzászólás megfogalmazása ellenkező rendelkezés hiányában kizárólag magyar nyelven történhet, kivételt képeznek ez alól azon technikai jellegű idegen nyelvű kifejezések, illetve szakszavak, amelyek használata a köznyelvben elterjedt.
  3. c)Tilos a gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas kifejezések használata, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkek és hivatkozások megosztása.
  4. d)A Felhasználó köteles az arra vonatkozó, megfelelő kategóriába feltölteni értékelést vagy hozzászólást.
  5. e)A Felhasználó felel azért, hogy az általa közzétett információ valós, helyes, nem tartalmaz megtévesztő információkat, és nem sérti mások jogait;
  6. f)Az értékelésekben/hozzászólásokban tilos reklámot, hirdetést, az Szolgáltató tevékenységével megegyező weboldalak, cégek elérhetőségét, valamint személyes adatokat közzétenni.
  7. g)Az értékelés vagy hozzászólás a Felhasználó tájékoztatására szolgál, az Szolgáltatóval történő kommunikációra nem használható (erre a célra a fent megjelölt ügyfélszolgálat alkalmazandó).

 

A fenti moderálási alapelvek megsértése esetén a Szolgáltató jogosult a Felhasználó értékelését vagy hozzászólását részben vagy egészben törölni.

 

14.3.      A jelen bekezdésben foglaltakon túlmenően az Ekertv. rendelkezései alkalmazandók a Szolgáltató eljárására.]

 

 

  1. Felelősség kizárása

 

15.1.                           A Szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon dönt a Felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A Szolgáltató kizárja felelősségét az ebből eredő károkért.

 

15.2.      Szolgáltató nem garantálja, hogy a termék, illetve szolgáltatás megfelel a Felhasználó által tervezett bármilyen felhasználási célra. A termék, illetve szolgáltatás leírásában és útmutatójában írtak irányadók a felhasználást illetően, de a konkrét felhasználási körülményekből adódó eltérések miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség. A Szolgáltatót különösen nem terheli felelősség a termék útmutatójában szereplő iránymutatásokkal ellentétes felhasználás esetén.

 

15.3.      Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal olyan közvetlen és közvetett károkért, amelyek a webhely rosszhiszemű felhasználásából vagy az internetszolgáltató elérhetetlenné válásából erednek. Szolgáltató nem vonható felelősségre technikai zavarokért, például elektromos vagy számítógépes hálózati kimaradásért. Tekintettel arra, hogy az internet nyílt, biztonságosnak nem tekinthető hálózat, az elektronikus formában továbbított üzenetek, megrendelések Szolgáltatón kívül eső okból történő megsemmisülése, késedelmes megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében Szolgáltatót nem terheli felelősség.

 

15.4.      [A fenti 13. bekezdésben foglaltakon felül az oldalon hagyott értékelés és megjegyzésekért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.[3]]

 

15.5.      Szolgáltató a webhely felhasználásának lehetőségét bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti az egyes Felhasználók számára, vagy az összes Felhasználóra nézve a webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen leadott megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kérelmeit teljesíti, más esetleges következményekért azonban nem felel.

 

15.6.      A webhelyen megjelenített termékek és szolgáltatások képei eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem felelős a termékismertetők rajta kívül álló okok miatt, így a gyártó vagy a beszállító miatt szükségessé váló előzetes bejelentés nélküli esetleges változtatásából adódó eltérésekért.

 

15.7.      Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért való felelősségét kizárja.

 

15.8.      A webhelyen található külső hivatkozások követésével letöltött tartalom nem áll Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket Szolgáltató törli vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

 

  1.  Egyéb rendelkezések

 

16.1.      Szolgáltató a webhelyen megrendelés nélkül böngésző Felhasználók tekintetében is fenntartja magának a jogot az ott található tartalmakra vonatkozó jogi védelem és a webhely felhasználására vonatkozó szabályok tekintetében, azok érvényesítésére és megváltoztatására. Erre vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat Felhasználó a webhelyen folyamatosan közzétett jogi nyilatkozatban, jelen ÁSZF-ben és további tájékoztató dokumentumokban érheti el.

 

16.2.      Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el.

 

  1. Adatkezelés, adatvédelem

A Szolgáltató által folytatott adatkezelésről az „Adatkezelési tájékoztató” és a „Tájékoztató sütik alkalmazásáról” című dokumentumok adnak tájékoztatást.

 

  1. Szerződési feltételek módosítása

 

18.1.      Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.

 

18.2.      Az egyes megrendelések alapján létrejövő szerződésekre mindig az adott megrendelés végleges – szerződést létrehozó – visszaigazolásához csatolt szerződési feltételek vonatkoznak.

 

  1. Alkalmazandó jog

 

19.1.      Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a magyar jog és különösen a 4.1 pontban megadott jogszabályok rendelkezési irányadók.

 

  1. Panasz, jogérvényesítés, Szolgáltató feletti felügyelet

 

20.1.      Panasz

 

20.1.1.    Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat a Szolgáltató ügyfélszolgálatához a weboldalon és az ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségeken.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:

  1. a) a Felhasználó (fogyasztó) neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a Felhasználó (fogyasztó) panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a Szolgáltató nyilatkozata a Felhasználó (fogyasztó) panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Felhasználó (fogyasztó) aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A panaszról készült jegyzőkönyvet a Szolgáltató eljuttatja legkésőbb az írásbeli válaszával együtt átadja a Felhasználónak (fogyasztó).

Az írásban benyújtott és azonnal nem kivizsgálható / orvosolható panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban indoklás mellett megválaszolja.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi.

 

20.1.2.    Békéltető testülethez fordulás lehetősége

Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.

Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor ezen lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.

Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a
https://bekeltetes.hu/ oldalon (Testületek/Adott Testület/Elérhetőségek), valamint itt olvashatók:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara

mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 110.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Webhely:  https://bekeltet.bkik.hu/

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokról és kötelezettségekről.

 

20.2.      Jogérvényesítés bírósági úton

 

A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti járásbíróságon indíthatja meg a pert.

 

20.2.1.    Fogyasztóvédelmi eljárás

 

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el. Az Igazságügyi Minisztérium Fogyasztóvédelmi Portálja, illetve a kormányhivatalok elérhetősége itt található:https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.

 

20.2.2.    Online Vitarendezés

 

Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Webhely:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.

 

Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

 

20.2.3.    Európai Fogyasztói Központ

 

Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó határon átnyúló panaszával az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat.

Igazságügyi Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ

 

Postacím: 1357 Budapest, Pf. 2.
Telefon: +36 1 896 7747


E-mail: info@magyarefk.hu
Webhely: https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html

 

20.2.4.    További Tájékoztatás

További tájékoztatást találhat az Igazságügyi Minisztérium Fogyasztóvédelmi Portálján, melyet az következő címen érhet el: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap

 

 

01.07.2025

PERLIČKA TN s.r.o.

 

 

 

[1] A kellékszavatosságra és a termékszavatosságra, illetve az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről szóló tájékoztatásnak a 45/2014 (II. 26) Korm. rendelet 11. § (5) annak 3. Melléklete útján is eleget lehet tenni.

[2] Javítószolgálattal kapcsolatos rendelkezésekre nem tértünk ki.

[3] Amennyiben a webshop engedélyezi a kommentetek.

Adatvédelmi irányelvek

Mi vagyunk a Perlička® TN s.r.o. vállalat.

Webáruházat üzemeltetünk a www.perlicka.hu weboldalon.

Szolgáltatásaink nyújtása, az áruk értékesítése és weboldalunk üzemeltetése során bizonyos személyes adatokat kezelünk.

A személyes adatok feldolgozására különösen a személyes adatok kezeléséről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet ("GDPR ”) vonatkozik.

I. A személyes adatok kezelése

A. Személyes adatok feldolgozása a kapcsolatfelvételi űrlap használata esetén

Ha termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatban kapcsolatba lép velünk, akkor az Ön által megadott elérhetőségi adatokkal dolgozunk, elsősorban a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül. Ezek a személyes adatok a következők: keresztnév, vezetéknév, e-mail cím.

Milyen célból?

Az Ön által megadott személyes adatok alapján vesszük fel Önnel a kapcsolatot az áru és szolgáltatási kínálatunkkal kapcsolatban.

Milyen jogalapon?

Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontján alapul - szerződés teljesítése vagy szerződéskötést megelőző intézkedések az Ön kérésére.

Ha Ön nem adja meg nekünk ezeket a személyes adatokat, akkor nem tudunk Önnel kommunikálni az áruink vagy szolgáltatásaink nyújtására vonatkozó szerződés megkötése céljából.

Mennyi ideig kezeljük a személyes adatokat?

Hacsak nem létesítünk további együttműködést, az Ön személyes adatait az utolsó kommunikációnktól számított legfeljebb 10 évig kezeljük.

B. Személyes adatok feldolgozása vásárlás esetén

Ha Ön vásárol nálunk, akkor az Öntől származó személyes adatokkal dolgozunk, amelyekre azért van szükségünk, hogy biztosítsuk az áruink vagy szolgáltatásaink nyújtására vonatkozó szerződés megkötését. Ezek elsősorban számlázási adatok: név, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám.

Milyen célból?

A személyes adatok feldolgozására azért van szükségünk, hogy teljesíteni tudjuk a szerződésben foglalt kötelezettségeinket - az áruk szállítását vagy a szolgáltatások nyújtását. A kapcsolattartási adatokat arra is felhasználjuk, hogy kommunikáljunk Önnel a megrendelésének állapotáról, illetve az Ön esetleges panaszaival vagy kérdéseivel kapcsolatban.

A személyes adatokat továbbá az általánosan kötelező érvényű jogi előírások szerinti kötelezettségeink teljesítése céljából (főként számviteli és adózási célokra, illetve panaszkezelés stb. céljából) dolgozzuk fel.

Milyen jogalapon dolgozunk fel személyes adatokat?

Ez a feldolgozás a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontján - szerződés teljesítése és a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján - jogi kötelezettségünk teljesítése - alapul.

Ha Ön nem adja meg nekünk ezeket a személyes adatokat, akkor nem tudunk Önnel szerződést kötni az áruink vagy szolgáltatásaink szállítására.

Mennyi ideig kezeljük a személyes adatokat?

Az áruk vagy szolgáltatások nyújtásának időtartamáig, és azt követően az utolsó ilyen szolgáltatásnyújtástól vagy áruszállítástól számított 10 évig.

C. Hírlevél (kereskedelmi kommunikáció)

Hacsak Ön nem vásárolt tőlünk árut vagy szolgáltatást, és kifejezetten lemondott arról is, hogy marketingkommunikációt kapjon, az Ön e-mail címét arra használjuk, hogy marketingkommunikációinkat küldjük Önnek.

Milyen jogalapon?

Ez a feldolgozás a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontján - jogos érdekünkön - alapuló adatkezelés, amely a vásárlóinknak szóló marketingkommunikáció.

Mennyi ideig fogjuk feldolgozni a személyes adatokat?

Az utolsó vásárlástól számított 10 évig/évekig. Ha nem kívánja továbbra is megkapni marketingkommunikációnkat, bármikor leiratkozhat e-mailben, vagy felveheti velünk a kapcsolatot a következő címen: perlicka@perlicka.sk.

II. Ki fér hozzá az adatokhoz?

Az Ön személyes adatai nálunk maradnak. Vannak azonban olyan cégek vagy más, nekünk dolgozó személyek, akik hozzáférnek az Ön személyes adataihoz, mivel segítenek nekünk a webáruházunk működtetésében. Ezek a következők:

  • a Shoptet e-shop platform üzemeltetője (Shoptet a.s., székhelye: Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00, Prága 6, Cseh Köztársaság, azonosítószám: 289 35 675, bejegyezve a prágai városi bíróságon, B részleg, 25395. sz. betétlap.
  • az áruk feladásában részt vevő társaságok: GLS (GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., székhely: Budča 1039, 962 33 Budča, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 36624942), Zásielkovňa (Packeta Slovakia s. r. o, székhely: Kopčianska 3338/82A, 851 01, Bratislava - Petržalka kerület, azonosítószám: 48136999).
  • a fizetések küldésében részt vevő társaságok: Global Payments (a Global Payments s.r.o. társaság, amely a Cseh Köztársaságban tevékenykedik, székhelye: V Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Cseh Köztársaság, azonosító száma: 042 35 452, bejegyezve a prágai Városi Bíróság által vezetett cégjegyzékben, C részleg, 244453-as betét, Szlovákiában a Global Payments s.r.o. szervezeti egységén keresztül működik, szervezeti elem, székhelye: Vajnorská 100/B 831 04 Bratislava - Nové Mesto, azonosító száma: 50 010 301, bejegyezve a Pozsony I. kerületi bíróság által vezetett kereskedelmi nyilvántartásba, Po. részleg, 3016/B betét).
  • e-mail szolgáltató (mailchimp)
  • Daren&Curtis marketingügynökség (daren & curtis, s.r.o., székhely: Martinská 56, 821 05, Bratislava - Ružinov kerület, azonosítószám: 36755311), Tostad (TOSTAD s.r.o. Jabloňová 13, 080 01, Prešov, azonosítószám: 50715259), Tostad s.r.o. (TOSTAD s.r.o. Jabloňová 13, 080 01, Prešov, azonosítószám: 50715259).

Az Ön személyes adatai továbbadhatók a következő más szervezeteknek:

Személyes adatokat kizárólag az Európai Unión belül dolgozunk fel.

III. Amit még tudnia kell

Vállalatunknál nincs adatvédelmi tisztviselő.

Cégünk nem hoz automatizált feldolgozáson vagy profilalkotáson alapuló döntéseket.

Ha bármilyen kérdése van a személyes adataival kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk a perlicka@perlicka.sk e-mail címen, vagy hívja a +421 948 008 556-os telefonszámot.

IV. A sütik használata

A sütik olyan kis mennyiségű információt tartalmazó szöveges fájlok, amelyek a weboldalunk meglátogatásakor letöltődnek az Ön eszközére. A cookie-kat ezután minden következő látogatáskor visszaküldik a weboldalra vagy egy másik weboldalra, amely felismeri őket.

A sütik számos feladatot látnak el, például lehetővé teszik a hatékony navigációt a weboldalak között, megjegyzik az Ön preferenciáit és általában javítják a felhasználói élményt. Azt is biztosíthatják, hogy az online megjelenített hirdetések jobban igazodjanak az Ön személyiségéhez és érdeklődési köréhez.

A weboldalon a következő cookie-kat használjuk:

  • Alapvető sütik : ezek a weboldal működéséhez szükségesek, például lehetővé teszik a weboldal biztonságos területeire való bejelentkezést és a weboldal egyéb alapvető funkcióit. A sütik ezen kategóriája nem kapcsolható ki.
  • Elemző/statisztikai sütik : ezek a sütik lehetővé teszik számunkra például a látogatók számának felismerését és nyomon követését, valamint annak nyomon követését, hogy látogatóink hogyan használják a weboldalt. Segítségükkel javíthatjuk az oldal működését, például azáltal, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják, amit keresnek. Ezeket a fájlokat csak az Ön előzetes beleegyezésével futtatjuk.
  • Reklámsütik : ezeket a preferenciák nyomon követésére használjuk, és lehetővé teszik, hogy az érdeklődési körének és online viselkedésének leginkább megfelelő reklámokat és egyéb tartalmakat láthasson. Ezeket a cookie-kat csak az Ön előzetes hozzájárulásával futtatjuk.

Felhívjuk figyelmét, hogy harmadik felek (beleértve például a külső szolgáltatókat) is használhatnak sütiket és/vagy hozzáférhetnek a weboldalon a sütik által gyűjtött adatokhoz.

Használt sütik:

Technikai név

Kiadó

A sütik célja és leírása

Időtartam

A sütikről további információkat és a sütik naprakész listáját az egyes webböngészőkben találja, leggyakrabban a Fejlesztői eszközök menüpont alatt.

A hozzájárulás az úgynevezett cookie-sávban található jelölőnégyzet segítségével adható meg. Ön a böngésző beállításaiban utólag is elutasíthatja a sütiket, vagy beállíthatja, hogy a böngészője csak bizonyos sütiket használjon.

A cookie-k egyes böngészőkben történő kezelésével kapcsolatos további információk a következő linkeken találhatók:

  • Internet Explorer - https://support.microsoft.com/sk-sk/windows/odstránenie-a-správa-súborov-cookie-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d
  • Google Chrome - https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sk
  • Firefox - https://support.mozilla.org/cs/kb/povoleni-zakazani-cookies
  • Safari - https://support.apple.com/sk-sk/guide/safari/sfri11471/mac
  • Opera - https://help.opera.com/cs/latest/security-and-privacy/
  • Microsoft Edge - https://docs.microsoft.com/cs-cz/sccm/compliance/deploy-use/browser-profiles

V. Az Ön jogai a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatban

A GDPR többek között jogot biztosít Önnek arra, hogy kapcsolatba lépjen velünk, és tájékoztatást kérjen arról, hogy milyen személyes adatokat kezelünk Önről, hogy hozzáférést kérjen ezekhez az adatokhoz, és kérje azok frissítését vagy helyesbítését, vagy kérje a feldolgozás korlátozását, hogy kérjen másolatot az általunk kezelt személyes adatokról, hogy bizonyos helyzetekben kérje személyes adatainak törlését, és bizonyos esetekben, hogy személyes adatait hordozhatóvá tegyük. Ön tiltakozhat a jogos érdek alapján történő feldolgozás ellen.

Ha úgy véli, hogy nem megfelelően kezeljük az adatait, joga van panaszt tenni a felügyeleti hatóságnál, amely a mi joghatóságunkban az adatvédelmi hatóság, vagy jogi lépéseket tenni.

Ez a szabályzat 2023.8.1-től hatályos.

Cookie-kra vonatkozó szabályzat

Sütik (cookie-k)

A sütik kis szöveges fájlok, amelyeket a meglátogatott weboldalak elmentenek az Ön számítógépére. Ezek a fájlok lehetővé teszik, hogy a weboldalak a következő látogatáskor ugyanazokat a beállításokat használják, mint korábban. Az ideiglenes sütik a böngésző bezárása után automatikusan törlődnek – ezek elsősorban a kapcsolat biztonságát és azonosítását szolgálják az Ön eszköze és a weboldal között egy adott látogatás során. A tartós sütik a böngészőablak bezárása után is megmaradnak, és csak az a szerver tudja őket olvasni, amely létrehozta. Például a bejelentkezés megjegyzésére, választott nyelv, pénznem, reklámok személyre szabása vagy űrlapok előkitöltésére szolgálnak.

A következő táblázat információt nyújt az általunk használt sütikről és azok céljáról:

Elengedhetetlen sütik

Az elengedhetetlen sütik lehetővé teszik az oldal alapvető működését, például a hálózati biztonságot és az elérhetőséget. Ezek letilthatók a böngésző beállításaiban, de ez az oldal működését befolyásolhatja.

Szeretnénk elemzési sütiket használni, hogy javítsuk weboldalunk működését az alapján, hogyan használják látogatóink az oldalt. Ezek a sütik olyan módon gyűjtenek adatokat, amelyek nem teszik lehetővé az Ön azonosítását.

Ezeket a sütiket marketing- és reklámpartnereink állítják be. Felhasználhatók profilalkotásra és releváns hirdetések megjelenítésére. Ha ezeket nem engedélyezi, nem jelennek meg Önnek személyre szabott hirdetések.

Ezek a sütik lehetővé teszik, hogy az oldal extra funkciókat és személyes beállításokat kínáljon. Beállíthatjuk mi vagy harmadik felek, akik szolgáltatásokat nyújtanak weboldalunkon. Ha nem engedélyezi ezeket, bizonyos funkciók nem fognak megfelelően működni.

Hogyan módosíthatom a süti beállításokat

A sütibeállításokat bármikor módosíthatja az „Beállítások módosítása” gombra kattintva. Ezután kiválaszthatja az egyes beállításokat a jelölőnégyzetek segítségével, majd kattintson a „Kiválasztott elfogadása” gombra. Vagy kattintson az „Összes elfogadása” gombra, ha minden sütit engedélyezni szeretne. Előfordulhat, hogy az oldal újratöltése szükséges a beállítások érvénybe lépéséhez.

Alternatív megoldásként a legtöbb böngésző lehetővé teszi a sütik kezelését a saját beállításaikban. További információt a következő oldalon talál: https://ec.europa.eu/info/cookies_sk

Tekintse meg, hogyan kezelheti a sütibeállításokat a leggyakoribb böngészőkben:

• Google Chrome
• Microsoft Edge
• Mozilla Firefox
• Microsoft Internet Explorer
• Opera
• Apple Safari

További információt más böngészők beállításairól az adott fejlesztő cégek weboldalain talál.

A Google Analytics általi követés blokkolásához látogasson el az alábbi oldalra: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Áruk cseréje

HOGYAN TUDSZ ÁRUT CSERÉLNI A WEBSHOPUNKBAN?

Ha a csomag átvétele után úgy találod, hogy a kiszállított áru nem jó rád, vagy rossz méretet választottál, akkor kicseréljük. Kérünk azonban, hogy az alábbi lépések szerint járj el:

  1. Töltsd ki a letölthető nyomtatványt. - Töltsd le az űrlapot itt

  2. Töltsd ki az űrlapot az azon található útmutató szerint.

  3. A kitöltött űrlapot a cserélni kívánt áruval együtt küldd el erre a címre:

PERLIČKA TN s. r. o.
Bratislavská 121
911 05 Trenčín

Figyelmeztetés: Az olyan árut, amelyen módosítás történt (rövidítés, hosszabbítás, méretre igazítás stb.), nem áll módunkban kicserélni.

Ajánlás: A megfelelő méret kiválasztásához kérjük, használd a mérettáblázatot, vagy a termékhez tartozó mérettáblázatot, amely a termékleírás alatt található.

Áru visszaküldése

 

HOGYAN TUDJA VISSZAKÜLDENI A TERMÉKET?

Ha a csomag átvétele után azt tapasztalja, hogy a webáruházunkból rendelt áru nem megfelelő, nem jó a méret, vagy más okból szeretné visszaküldeni, ne aggódjon — a terméket 14 napon belül visszaküldheti. Kérjük azonban, hogy az alábbi lépések szerint járjon el:

1. Olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket – ITT!

2. Töltse ki az elállási nyilatkozathoz tartozó űrlapot, amelyet letölthet – ITT.

3. A kitöltött űrlapot a tiszta, nem használt termékkel együtt küldje vissza az alábbi címre:

PERLIČKA TN s. r. o.
Bratislavská 121
911 05 Trenčín

Figyelmeztetés: Az olyan termékeket, amelyeken bármilyen módosítás történt (rövidítés, hosszabbítás, méretre igazítás stb.), kérésére nem áll módunkban visszavenni.

Listairányítás elemei

összesen 6 termék